10 UNGKAPAN YANG MENJADIKAN KITA KAFIR TANPA DI SEDARI

10 UNGKAPAN YANG MENJADIKAN KITA KAFIR TANPA DI SEDARI

Antara contoh2 dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:|

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sikit dari nabi.

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk.

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade janggut.

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro..

5- Senyum la sket, muke masam je dah mcm malaikat mungkar nakir dah aku tgk.

6- Sedarlah sikit yg selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu.

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak.

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je..

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je…

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundurlah negara kita ni..

“Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah saw dan ayat Al Quran maka dia kafir serta-merta” >>> Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.

Sekiranya pernah terucap dan berlaku pd diri sendiri, maka ucaplah balik Syahadah yg kuddus, selawat serta zikir ..... dan bertaubatlah!!
< pesanan pada semua dan diri sendiri>

Comments

Popular posts from this blog

OFFICIAL FOTOGRAPHER KONVOKESYEN

peRaNaN SuaMI keTikA iStErI dalAm BErPaNtAng

♥ DoAku UntUK mU ♥